19/09/2013

Le Perchoir

My friends are always asking me why I don't write about places I go, since I spend a lot of time going to the trendiest addresses in Paris. So I decided to start with the new "place to be".
A few weeks ago, a friend invited me to dinner at the new super trendy restaurant/bar called Le Perchoir. She wanted to write a review for her blog and also, it was my birthday ;)





Getting there, a not so nice hostess asked us: "Vous avez reservez?" Mais biensur! 
We had booked a table for dinner 8:30pm, got there at 8pm to enjoy the bar, which is at the top of a 7 floors building. Getting it on top, it was love at first sight, the bar is super cool, beautiful young people, well-dressed, amazing view... 
We stayed for a half hour, the time to take a glass of wine (5 euros) and went down to dinner. 
The restaurant has no menu, the chef prepare the dishes in accordance with fresh products found on the market. Menu price is about 45 euros, without drinks.

The starters were delicious, main course so good, I did not want to stop eating, and super light and delicious dessert. 
If you want to eat well, see beautiful people and enjoy your night, this is the place. Best to book a table one week before, and go before winter arrives, it would be a shame to not envoy the nice rooftop bar. 










Meus amigos sempre me perguntam porque eu não escrevo sobre os lugares que eu vou, ja que passo o tempo todo na rua experimentando novos endereços badalados de Paris. Então resolvi começar com o novo "place to be".

A algumas semanas atrás, uma amiga me convidou para jantar no novo restaurante/bar super badalado chamado Le Perchoir. Ela blogueira, queria escrever um artigo sobre o lugar e claro, era meu aniversário :)

Chegando la, uma hostes pouco simpática pergunta: "Vous avez reservez?" Mais biensur! 
Tínhamos reservado mesa para jantar as 20h30, chegamos as 20h para aproveitar do bar, que fica no alto de um edifício de 7 andares.
Chegando la encima, amor a primeira vista, o bar é super descolado, gente bonita, jovem, bem vestida, vista maravilhosa... Ficamos uma meia hora, o tempo de tomar um vinho (5 euros a taça) e descemos para jantar.
O restaurante não tem menu, ou seja, os pratos são preparados de acordo com os produtos frescos encontrados no mercado. O menu varia entre 42 e 45 euros sem bebidas.
Nos serviram 3 entradinhas ótimas para dividir, o prato principal maravilhoso, eu nao queria mais parar de comer, e a sobremesa super leve e deliciosa.
Aconselho muito, mas para ter certeza de conseguir lugar, melhor reservar uma semana antes, vá antes de o inverno chegar, seria uma pena não aproveitar da terrasse que é maravilhosa.


 My Outfit for the occasion:




Shirt Diesel
Pants Zara
Shoes Zara


Le Perchoir
14 rue du Crespin du Gast
75011 Paris
Tel: 0148061848



Pictures, My Iphone, Vogue, reproduction.



4 comentários:

  1. Bravo pour l'article, Le Perchoir est vraiment top.

    ResponderExcluir
  2. Super Lu, Queremos mais dicas de restaurantes!!!
    Bisou FG

    ResponderExcluir
  3. Proxima vez que formos jantar eu posto, vai escolhendo ai onde iremos ;)

    ResponderExcluir
  4. J'adore ton pantalon!! (j'ai le même) ;)

    ResponderExcluir